Jak servisovat pneumatiky na zemědělské stroje?

V posledních letech dochází k výrazné modernizaci v oblasti zemědělských pneumatik. Pneumatiky se rozšiřují a současně s tím se snižují jejich profily, zvyšuje se jejich nosnost a rozšiřují se patky. Tyto změny mohou způsobit problémy především při montáži a demontáži pneumatik na ráfek. Dneska si vysvětlíme co znamená pojem Radializace a dále pak postup při montáži a demontáži pneumatik na zemědělské stroje.

Radializace

Několik let zpátky se používaly diagonální konstrukce. Jednalo se o dušové pneumatiky složené z ráfku, pláště, duše s ventilem a tlakového média. S postupem času začaly být diagonální pneumatiky nahrazovány radiálními. Tento proces je také známý jako radializace. Největší výhodou radiálních pneumatik je flexibilita bočnice, která slouží jako první tlumič při nárazech. Druhou významnou výhodou je, že se běhoun rozprostře na podložku, a díky tomu se zvýší skrze pneumatiky přenos síly motoru na půdu.

Demontáž pláště

Nejprve je nutné upnout ráfek do čelistí montážního stroje. V zásadě existují 2 druhy upnutí a to buď za středový otvor v disku nebo z vnitřní strany za ráfkový prstenec. Jednodušší je upnutí za středový otvor. Pokud je ráfek dvoustupňový, je potřeba patku protlačit až do druhého stupně. A na to můžete použít speciální šroubový stlačovač patek. Nejběžnějším způsobem demontáže vnější patky je použití háku se směrem otáčení na levou stranu. Po demontáži vnější patky přichází na řadu demontáž patky vnitřní. V tomto případě můžete použít opět hák s použitím montážní páky.

Montáž pláště

Pro montáž pláště je více než důležité namazat ne jenom patky, ale také ráfek. Používejte speciální montážní pasty nebo vosky, ve kterých se neobjevuje obsah vody. Pro montáž vnitřní svěrky použijte například trakční svěrku přes hák a otáčejte směrem doleva. Při montáži vnější patky je nutné na ráfek připevni trakční svěrku přibližně 20 cm za ventil ve směru otáčení.


Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit

2013 Auto - moto, pneu